• 071-32362173
  • شرکت نرم افزاری سامانه ساز تیرازیس,طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی،سامانه مدیریت آموزشگاهی

راهنما برگزاری مسابقات اینستاگرامی

راهنما برگزاری مسابقات اینستاگرامی
  • بازدید: 17
  • تاریخ انتشار :۱۶ مرداد ۹۸

برگزاری مسابقات اینستاگرامی یکی از تکنیک‌هایی است که امروز توسط خیلی از برندها و با اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

برگزاری مسابقات از هر جهت می‌تواند موثر باشد، برخی با هدف افزایش دنبال‌کننده مسابقه برگزار می‌کنند، برخی با هدف درگیر شدن مخاطبان و ارتباط بیشتر با آنها، برخی با هدف افزایش آگاهی از برند و ..

 

از میان مدل‌های مختلف مسابقه در اینستاگرام، مدلی که در آن کاربران دست به تولید محتوا با هشتگ و نام شما می‌زنند معمولا بهترین مدل است. البته بسته به کسب‌وکار شما و هدفی که دارید ممکن است مدل‌های دیگری برای شما کارآمد باشند.

 

مثلا اگر درحال برگزاری یک سمینار یا رویداد هستید و این رویداد را در اینستاگرام خود نیز تبلیغ می‌کنید، برگزاری مسابقه به شکلی دیگر می‌تواند مفید باشد، مثلا به این صورت که افرادی که سه نفر از دوستان خود را زیر پست رویداد تگ کنند در قرعه کشی شرکت می‌کنند.

 

 

شرکت سامانه ساز تیرازیس-طراحی سایت در شیراز-وحید صفاری-فروشگاه ساز

 

در برگزاری مسابقات اینستاگرامی باید چند نکته را مد نظر قرار دهید:

 

۱ابتدا هدف خود از مسابقه را مشخص کنید، اگر با هدف مشخصی شروع نکنید، در ادامه به هر سمتی حرکت می‌کنید، چشم باز می‌کنید و می‌بینید که مراحل مسابقه را طولانی طراحی کرده‌اید، هم به دنبال افزایش فالوور هستید، هم به دنبال افزایش لایک، هم به دنبال افزایش آگاهی از برند و در نهایت در هیچ یک موفقیت چندانی کسب نمی‌کنید.

 

۲نحوه شرکت در مسابقه باید متناسب با هدف شما از مسابقه باشد. مثلا اگر شما به دنبال افزایش فالوور هستید، احتمال بهتر است که شرکت‌کنندگان علاوه بر هشتگ از آیدی صفحه شما نیز استفاده کنند.

 

۳مراحل مسابقه را طولانی طراحی نکنید. هرچه روند شرکت در مسابقه سخت‌تر باشد، افراد کمتری در آن شرکت می‌کنند.

 

۴نحوه انتخاب برندگان را طوری مشخص کنید که امکان تقلب بسیار پایین باشد. برخی تعداد لایک بیشتر را معیار برنده شدن تعریف می‌کند، در این روش امکان تقلب وجود دارد و کار کمی سخت می‌شود.

 

۵جایزه را متناسب با مخاطبان انتخاب کنید، اگر مخاطبان شما افراد بزرگسال هستند، احتمالا یک هدست واقعیت مجازی جایزه خیلی مناسبی نیست.

 

۶تبلیغ، تبلیغ و تبلیغ: همواره باید درحال پروموت کردن مسابقه باشید، خیال نکنید که مسابقه به محض شروع فراگیر می‌شود، شما باید همواره به شکل‌های مختلف افراد را از وجود چنین مسابقه‌ای باخبرکنید. از طریق ایمیل، از طریق سایت و یا دیگر رسانه‌هایی که در اختیار دارید.

 

 

حتما مسابقاتی را دیده که از شما درخواست می کنند تا تعدادی از دوستانتان را تگ کنید و در مسابقه شرکت کنید. این روش اگر یک بار انجام شود فایده زیادی برای شما نخواهد داشت، اما اگر برنامه بلند مدت داشته باشید و مثلا هر ماه چنین مسابقاتی را برگزار کنید، در دراز مدت فالوورهای واقعی و ارزشمند به دست می آورید.

 

 

مطالب مرتبط:

                          اینستاگرام مارکتینگ                 بهینه سازی پروفایل اینستاگرام                   اصول تولید محتوا در اینستاگرام

 

 

 شرکت سامانه ساز تیرازیس(تیرازیس) با داشتن کادر مجرب در زمینه دیجیتال مارکتینگ(بازاریابی دیجیتال) با داشتن فروشگاه ساز بسیار قوی، سیستم مدیریت محتوا (CMS) پارسیس آماده همکاری و مشاوره و اجرا برای تمامی کسب و کارها و طراحی سایت در شیراز و ایران می باشد.

 

 

شرکت سامانه ساز تیرازیس طراحی سایت در شیراز طراحی وب سایت فروشگاه ساز بازاریابی اینستاگرامی اینستاگرام مارکتینگ مسابقات اینستاگرامی فالوور تبلیغات