• 071-32362173
  • شرکت نرم افزاری سامانه ساز تیرازیس,طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی،سامانه مدیریت آموزشگاهی

سئو تصاویر جهت افزایش سرعت سایت در موبایل

سئو تصاویر جهت افزایش سرعت سایت در موبایل
  • بازدید: 14
  • تاریخ انتشار :۱۲ خرداد ۹۸

سئو تصاویر جهت افزایش سرعت سایت در موبایل

 امروزه اثرگذاری تصاویر بر سرعت سایت برای همگان آشکار می باشد و همگی از اهمیت آن آگاهند. قرار دادن عکس ها و تصاویر درست در سایتی که خاصیت Responsive بودن را داشته باشد، بسیار مهم است اما قرار دادن تصاویری بزرگ با حجم نامناسب از عوامل کند شدن سایت شما و در نتیجه نارضایتی کاربران می باشد.

در ابتدا باید به این نکته اشاره نمود که تصاویر، 68 درصد کل وزن صفحات اینرنتی را تشکیل می دهند و 2.2 مگابایت میانگین اندازه هر صفحه بارگذاری شده در تلفن های همراه است. این حجم صفحه در تلفن های همراه بسیار زیاد است و سرعت صفحات وب در موبایل را کم می کند.

1. حذف قسمت های اضافی عکس:

ساده ترین و راحت ترین کار جهت افزایش سرعت بارگزاری صفحات، حذف عکس هایی است که فاقد ارزش هستند. نکته دیگر که در این قسمت حائز اهمیت است توجه به حجم عکس ها در هنگام طراحی می باشد. مثلا باید به این موارد توجه نمایید:

الف) آیا عکسی که بر روی صفحه سایت قرار می دهید قابلیت نمایش در تلفن های همراه را دارد؟

ب) آیا می توان حجم عکس را به 30، 50 و یا 100 کیلوبایت کاهش داد؟

2. شمارش تصاویر کار شده در سایت:

شما باید تعداد تصاویری که در سایت بارگذاری می کنید را مورد شمارش قرار دهید و همیشه آن ها را بهینه نمایید. هر چقدر که می توانید حجم آن ها را کاهش دهید به طوری که از کیفیت عکس کاسته نشود.

در ادامه مثالی (Case Study) را بررسی می نماییم.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

سایت دیجی کالا که پر درآمد ترین سایت ایران است را در نظر بگیرید، این سایت برای نمایش محصولات خود و جلب رضایت مشتری، باید از تصاویر بسیاری در زوایای مختلف استفاده کند.

با اندکی تامل در می یابید که چه تعداد عکس باید برای هر محصول در نظر گرفته شود و بارگزاری این تصاویر هر چقدر هم که کم حجم باشند چه مقدار زمان لازم دارد. اما این شرکت چگونه توانست از پس این چالش برآید؟

حجم تصاویر محصولات دیجی کالا کمتر از 20 کیلوبایت بوده و دارای فرمت JPEG می باشند. در تصاویری که در سایت استفاده می شوند، برند کالا به وضوح دیده می شود.

3. دسترسی :

بزرگترین مشکل هر گونه تصویر، به خصوص تصاویری که در آن ها داده متنی وجود دارد، این است که برای افرادی که اختلال بینایی دارند قابل تشخیص نیستند. افرادی که مشکل بینایی دارند یا نابینا هستند، از صفحه خوان ها (Screen readers) استفاده می کنند و این ابزار، متن نوشته شده در سایت را با صدای بلند برای این افراد می خواند.

تا این جا، استفاده از تصاویر محتوا یا تصاویر بنر سایت ایرادی ندارد، اما باید دقت شود که محتوای درون تصویر یا باید در متن وب سایت یا در alt تصاویر نوشته شود. (alt ها، تصاویر را برای صفحه خوان توصیف می کنند، اما برای خوانندگان بینا، قابل دیدن نیستند.)

همه ما دوست داریم که به سادگی و با سرعت بالا از سایت ها استفاده کنیم، مشکلی نیز با وب گردی نداریم و معمولا بعد از چند دقیقه جستجو بالاخره اطلاعاتی را که می‌خواهیم پیدا می‌کنیم.

دسترسی‌ پذیری نوعی تفکر در طراحی وب ‌سایت‌ هاست که باعث می شود وب‌ سایت برای طیفی خاص از افراد در دسترس باشد. به صورت کلی یعنی وب‌ سایت باید برای کسانی که از آن بازدید می کنند قابل پیمایش باشد و بتواند اطلاعاتی را که می‌خواهند به سرعت به دست بیاورند. البته دسترس ‌پذیری بیشتر بر روی کاربران با عدم توانایی تمرکز دارد.

اصول دسترسی پذیری چیست؟

تکنیک‌های مختلف و معیارهای اساسی دسترسی‌ پذیری، همگی حول چهار اصل شکل گرفتند. این چهار اصل روی این موضوع تمرکز دارند که وب ‌سایت باید برای افراد مختلف در شرایط مختلف قابل دسترس باشد.

هر فردی که می خواهد از وب ‌سایت شما استفاده کند، باید به محتوایی دسترسی داشته باشد که دارای این چهار خصوصیت هستند:

•         قابل احساس بودن: اطلاعات و المان ‌های رابط کاربری باید طوری به کاربر معرفی شوند که بتواند آن ها را احساس کند.

•         قابل اجرا: رابط کاربری و ناوبری (Navigation) باید قابل اجرا باشد. یعنی رابط کاربری نباید از کاربر چیزی را بخواهد که قابل انجام نیست.

•         قابل فهم: اطلاعات و عملکردهای رابط کاربری باید برای کاربر قابل فهم باشند.

•         ریشه دار و معتبر: محتوا باید به شکلی ریشه‌ دار باشد که به وسیله همه ابزار‌های کاربری (از جمله تکنولوژی‌ های مکمل) قابلیت بازخوانی و تقسیر داشته باشد. یعنی به موازات پیشرفت تکنولوژی، دسترسی به محتوا از بین نرود.

اگر هر کدام از این خصوصیات وجود نداشته باشد، باعث می شود کاربران نتوانند به وب ‌سایت شما دسترسی داشته باشند و این باعث نارضایتی آن ها شده و نارضایتی کاربر برابر است افت بازدید از سایت و عدم موفقیت در کسب و کارتان.

 

 

مطالب مرتبط:

           سئو چیست                 بهینه سازی موتورهای جستجو                        بهینه سازی سایت برای موبایل                          بازاریابی محتوا                       

 

 شرکت سامانه ساز تیرازیس(تیرازیس) با داشتن کادر مجرب در زمینه دیجیتال مارکتینگ(بازاریابی دیجیتال) با داشتن فروشگاه ساز بسیار قوی، سیستم مدیریت محتوا (CMS) پارسیس آماده همکاری و مشاوره و اجرا برای تمامی کسب و کارها و طراحی سایت در شیراز و ایران می باشد.

تصاویر حجم عکس بارگذاری کیفیت عکس دسترسی‌ پذیری قابل احساس بودن قابل اجرا قابل فهم رابط کاربری ناوبری