• 071-32362173
  • شرکت نرم افزاری سامانه ساز تیرازیس,طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی،سامانه مدیریت آموزشگاهی

دلایل طراحی مجدد وب سایت از نظر سئو

دلایل طراحی مجدد وب سایت از نظر سئو
  • بازدید: 10
  • تاریخ انتشار :۲۲ اردیبهشت ۹۸

گاهی اوقات نشانه هایی وجود دارند مبنی بر این که سایت شما نیاز به تغییر طراحی دارد. در ادامه به برخی علائمی اشاره می کنیم که نشان می دهند سایت شما نیاز به طراحی مجدد دارد.

 Bounce Rate بالا:

تجزیه و تحلیل وب سایت شما علاوه بر آن که به شما نحوه حرکت کاربران در وب سایت را نمایش می دهد، به شما می گوید که آیا باید طراحی وب سایت خود را بهینه نمایید یا خیر.

یکی از مهم ترین تحلیل هایی که باید به آن توجه کنید، bounce rate  می باشد. در اسکرین شات زیر، محلی که در آن می توانید اطلاعات bounce rate سایت خود را در Google Analytics پیدا کنید نشان داده شده است. Bounce rate  یکی از گزینه های بخش Traffic در قسمت Acquisition می باشد.

 

Bounce rate نشان دهنده تعداد کاربرانی است که سایت شما را بدون انجام کار خاصی ترک می کنند. چه عواملی می تواند باعث شود کاربران وب سایت را ترک نمایند؟ در ادامه به چند مورد مهم اشاره می کنم.

  •       سرعت پایین بارگذاری صفحه

گوگل تمایل دارد محتوا و صفحات باکیفیت را برای کاربران خود نمایش دهد. الگوریتم های گوگل، به صفحاتی که سریع تر بارگذاری می شوند، نسبت به صفحاتی که دیرتر بارگذاری می شوند امتیاز بالاتری می دهد.

سرعت بارگذاری بالای صفحات نه تنها بر روی سئو، بلکه بر روی بازدید کاربران از سایت شما نیز تاثیر می گذارد. کاربران برای بار دوم، به سراغ وب سایت هایی که دیر بارگذاری می شوند نمی روند.

شما می توانید سرعت وب سایت خود را با استفاده از ابزار Page Speed Insight بررسی نمایید. البته این امر الزاما به این معنا نیست که وب سایت شما نیاز به طراحی مجدد دارد، اما فاکتور بسیار مهمی است که با رعایت کردن سئو و موارد دیگر، می توانید باعث بهبود آن شوید و مشکلات سایتتان را مرتفع سازید.

  •          مشکلات تکنیکی در سایت

آیا به تازگی متوجه شده اید که Bounce rate شما با افزایش رو به رو شده است؟ بررسی کنید که کاربران چه مدت زمان در صفحه شما می مانند. اگر تنها چند ثانیه از وب سایت شما بازدید می کنند، ممکن است صفحات شما مشکل خطای 404 را داشته باشد.

سعی کنید وب سایت خود را از منظر بازدیدکنندگان نگاه کنید (از مرورگرهای مختلف استفاده کنید، مرورگرها گاهی مشکل ساز هستند). همچنین می توانید از کنسول جستجوی گوگل نیز برای اطلاع از خطاهای به وجود آمده حین بررسی (Crawl errors)  استفاده کنید.

  • UX  ضعیف:

آیا تاکنون در وب سایتی بوده اید که از پنجره های زیاد تبلیغاتی استفاده کرده باشد و نتوانسته باشید محتوایی که دنبال آن می گردید را پیدا کنید؟

گوگل این سایت ها را به شدت جریمه می کند. زیرا کاربران با مراجعه به این سایت ها نمی توانند به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و از آن سایت به سرعت خارج می شوند.

انجام این کار، عملیات جستجو و وب گردی در سایت شما را برای کاربران بسیار دشوار می کند. این مسئله به تجربه کاربری یا UX آسیب می زند. حتما نقشه وب سایت شما باید برای کاربران مناسب باشد.

  •  Mobile Friendly بودن وب سایت ها:

حتما تا به حال درباره آمار افزایش استفاده از اینترنت در تلفن های همراه شنیده اید. در واقع، امروزه بیش از 60% جستجوها در تلفن های همراه صورت می گیرد. اطمینان حاصل کنید که دکمه های موجود در وب سایت شما، از طریق موبایل نیز به سادگی قابل دسترس هستند. همچنین از قابل دسترس بودن صفحات فرود در تلفن همراه نیز کسب اطمینان کنید.

گوگل ابزار عالی و رایگانی دارد که به شما امکان آزمایش وب سایتتان در دستگاه های متفاوت، اعم از تلفن های هوشمند و تبلت ها را می دهد. کافیست وارد صفحه فرود وب سایت خود شوید و بگذارید این ابزار به شما عملکرد وب سایتتان را در دستگاه های موبایلی گزارش کند. این ابزار در کیفیت استاندارد شبکه (3G) شروع به جستجو می کند. همچنین مشخص می گردد چند درصد احتمال دارد تا کاربران خود را، در اثر کندی سایت از دست دهید. علاوه بر این، می توانید گزارش رایگانی دریافت کنید که در آن ذکر شده است برای رفع مواردی که بر روی مدت زمان بارگذاری سایت در موبایل تاثیر می گذارند چه کار باید انجام دهید.

 

  • استفاده از طراحی های منسوخ شده:

آیا تا به حال پیش آمده که وسیله ای (مثلا کامپیوتر) بخرید و بعدا به این نتیجه برسید که مدل های بهتر و جدیدتری نیز به بازار آمده اند؟ چنین چیزی در دنیای اینترنت مدام در حال رخداد است. در واقع درست زمانی که وب سایت خود را به روز کنید، این به روز رسانی منسوخ شده است!

آیا وب سایت های دهه 90 میلادی را به خاطر دارید؟ دکمه های چشمک زن، رنگ های خاکستری و نئونی و گرافیک های بسیار ضعیف ! با این که خیلی از این وب سایت ها هنوز هم فعال هستند، اما برای کاربران مدرن اصلا جذاب نیستند. برای مثال، نگاهی به سایت www.ifindit.com بیندازید.

اولین دیدار، خیلی مهم است! این مسئله علاوه بر روابط انسانی، برای وب سایت ها نیز صدق می کند. شما با طراحی ضعیف وب سایت علاوه بر اعتبار، بازدیدکنندگان وب سایت خود را نیز از دست می دهید. به این بیندیشید که چه مدت است وب سایت خود را به روز رسانی نکرده اید و برای این مهم اقدام نمایید.

  • طراحی ماژولار:

با توجه به سادگی وب سایت های نسل جدید، طراحی ماژولار روز به روز محبوب تر می شود. اصل اساسی که در این نوع طراحی می بایست رعایت شود، استفاده از یک قالب انعطاف پذیر و مناسب برای انواع مختلف محتوا، به جای استفاده از قالب های گوناگون برای انواع مختلف محتوا است. این نوع طراحی، برای مبحث محتوای هوشمند که به تازگی در بازاریابی محتوایی داغ شده است، مناسب می باشد.

با این که طراحی ماژولار برای 100% مواقع مناسب نیست، اما در بسیاری از مواقع استفاده از این طراحی مناسب است و کاربران نیز به سادگی با استفاده از آن می توانند از سایت بازدید کنند.

البته طراحی ماژولار در بعضی پروژه های خاص توصیه نمی شود، اما این مقاله به صورت کلی به مباحث پیرامون اهمیت طراحی مجدد وب سایت می پردازد.

کلام آخر!

وب سایت خود را به شکل یک مغازه تصور کنید. فرض کنید دیوارهای آن در حال ریزش هستند و پنجره ها در حال شکستن، هیچکس هم نمی تواند جلوی این تخریب را بگیرد. گاهی اوقات برای بازسازی، باید تلاش زیادی بکنید. وقتی برای طراحی وب سایت خود زمان و هزینه داده باشید، کنار گذاشتن طراحی قدیمی و پذیرفتن طراحی جدید مشکل می شود.

شاید نمی دانید وب سایت شما به اصلاح و بازسازی نیاز دارد. اگر وب سایت شما نیاز به بروز رسانی داشته باشد، می توانید نشانه های آن را به راحتی ببینید. به Analytics وب سایت خود نگاهی بیندازید؛ آیا مشکلاتی وجود دارند که بشود آن ها را بهبود داد؟ خودتان را با زمانه و تغییرات آن وفق دهید و وب سایت خود را موبایل فرندلی کنید.

به طور کلی، از امتحان کردن طراحی های تازه برای وب سایت خود، هراس نداشته باشید. اعمال تغییرات اساسی در وب سایت شاید سنگین به نظر برسد، اما انجام ندادن این تغییرات، ریسک بدتری است!

دوستان عزیز، یادتان نرود مواردی که در این مقاله مطرح شد بسیار حیاتی بوده و در بعضی مواقع ریسک به حساب می آیند. پس با استراتژی درست و در صورت لزوم، اقدام به طراحی دوباره سایت خود نمایید.

 

 

 

مطالب مرتبط:

           سئو چیست                   بازاریابی محتوا                   بازاریابی اینترنتی                       نحوه ی عملکرد سئو(SEO)

 

 شرکت سامانه ساز تیرازیس(تیرازیس) با داشتن کادر مجرب در زمینه دیجیتال مارکتینگ(بازاریابی دیجیتال) با داشتن فروشگاه ساز بسیار قوی، سیستم مدیریت محتوا (CMS) پارسیس آماده همکاری و مشاوره و اجرا برای تمامی کسب و کارها و طراحی سایت در شیراز و ایران می باشد.

 

 

سرعت_بارگذاری_صفحه مشکلات_تکنیکی خطای_404 تجربه_کاربری صفحات_فرود طراحی_ماژولار محتوای_هوشمند